Trip to Morocco

V roku 2018 sa mi podarilo dostať do Afriky. Aj keď pre mnohých sa to nebude zdať ako tá "pravá Afrika", mne sa splnil sen a jednoznačne sa tam túžim vrátiť.
Tieto fotky vznikli počas našej prechádzky ulicami dvoch najväčších miest v Maroku. Tangier a Tétoan. Sú len pár hodín vzdialené medzi sebou, takže návšteva oboch je možná v pribehu jedného dňa. Podarilo sa nám obedovať tradičný marocký obed. Najviac si pamätám vinikajúci cous-cous, ktorého chuť je omnoho jemnejšia, prírodnejšia ako tie, ktoré môžete dostať u nás v reštauráciach. Ja ako vegetariánka som preskočila kuriatko na paličke a.k.a "špíz", ale myslím si, že som nebola jediná. Mnoho turistov určite zvážilo konzumáciu jedla v ten deň, pretože sa nám (turistom) naskytla príležitosť spoznať pravý marocký trh. Surové mäso vyselo pri každom stánku, dokonca častejšie než ovocie či koreniny. Vôňu si domyslite sami.
Iná krajina, iná kultúra, iné zvyky. Pre nich je to bežné. Ja na živote milujem práve toto. Nič a ani nikto nie sme rovnakí. Ich základným dezertom je vanilkový koláčik (ktorý chutil úpne rovnako ako naše staré dobré vianočné pečivo) a mätový čaj. Ten bol pre mňa opäť veľkým prekvapením, plný chuti, sviežy a príjemne sladký. Architektúra mesta je celá v bielom, jednoduchá, hisotrická. Maroko je veľmi známe aj kozmetikou, liečivom a bylinkárstvom ako takým. Určite si zaobstarajte argánový olej rovnako ako my. Nebudete ľutovať. 

Geguska

Komentáre

Obľúbené príspevky